Màster oficial

Màster oficial de recerca en Mitjans, Comunicació i Cultura

El Màster en Mitjans, Comunicació i Cultura facilita les eines conceptuals per a analitzar i comprendre de forma crítica els principals problemes derivats de la interacció entre la comunicació, la societat i la cultura en un context d’accelerada transformació mediàtica.

Aporta, especialment, un sòlid i àmpli aprofundiment teòric i metodològic amb el qual iniciar la carrera acadèmica en el camp de la comunicació, però també una orientació professional per a aquells que vulguin augmentar els seus coneixements i les seves competències en el camp del periodisme i dels mitjans de masses. Tot això des d’una perspectiva culturalista i humanista que busca plantejar i debatre, en aquests àmbits, les grans qüestions actuals que més ens afecten com a individus, com a societat i com a cultura.

imatgemaster

És amb aquesta intenció que el Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura dóna suport al màster amb les diverses línies de recerca que els seus acadèmics han desenvolupat al llarg de les últimes dècades, i que cobreixen un ampli ventall de temes rellevants d’actualitat, des de les qüestions de gènere fins a la profunda transformació dels mitjans de comunicació i dels seus discursos, passant per les relacions entre comunicació i poder, la cultura de la pau o el nou periodisme. Aquestes línies, en què s’inscriuen els diferents mòduls que configuren el programa del màster i el seu treball final, s’articulen en grups de recerca consolidats i emergents.

Un solvent equip de doctors, amb una àmplia experiència acadèmica i periodística, i també en la gestió política i cultural, garanteix la doble orientació investigadora i professional del màster. El Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura disposa d’un personal docent molt motivat i altament qualificat per orientar la carrera investigadora i professional dels estudiants de postgrau en un entorn particularment competitiu arran de la implantació dels sistemes d’avaluació externa i de l’Espai Europeu d’Educació Superior .

Per això, també, el màster neix amb una inequívoca vocació internacional, ja que ha estat dissenyat amb les contribucions de professors i professionals de diversos països , en el marc d’una xarxa llatinoamericana de facultats de comunicació ( Universitat de Lima , Universitat Iberoamèrica de Ciutat de Mèxic, Institut Tecnològic i d’Estudis Superiors d’Occident ( ITESO ) i la Pontifícia Universitat Javeriana de Bogotà ) . Això afavoreix no només el trànsit de les idees i la riquesa dels plantejaments, sinó també l’intercanvi de professors i estudiants del màster.

Sortides professionals
Aquests estudis oficials de postgrau capaciten per a l’ingrés en els Estudis de Doctorat en Mitjans, Comunicació i Cultura i, per tant, per a l’inici de la carrera acadèmica en l’àmbit dels estudis de Comunicació . Així mateix, formen també a professionals competents per dissenyar i dirigir projectes d’investigació innovadors en el camp de la comunicació o en el de les polítiques culturals en el sentit més ampli. Finalment, s’ofereixen a aquells que volen seguir una carrera professional en l’exercici de l’ofici periodístic un complement de formació que els capacita per a l’abordatge d’un periodisme complex i de qualitat, amb vocació explicativa de les diverses crisis i transformacions de la societat. En definitiva:
– Professionals de l’àmbit acadèmic , tant en instàncies universitàries com de l’educació secundària o de la formació continuada, àmbits en creixement constant aquests anys i amb una demanda real de bons professionals .
– Professionals de la gestió política o estructural de la comunicació i de la cultura, tant per a empreses públiques com privades, associacions, cooperatives i altres tipus de col · lectivitats , aquest és un sector que ha experimentat amb el creixement exponencial de les xarxes socials una transformació que demanda de professionals crítics, sòlidament formats, amb capacitat per a analitzar i comprendre les necessitats de comunicació dels actors socials i, arribat el cas, satisfer-la.
– Professionals del periodisme l’àmbit d’ interès sigui la pràctica de l’ ofici en un escenari de transformació dels sistemes de comunicació .

Més informació:

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s